Нещодавно Кабмін зареєстрував у Верховній Раді законопроєкт, який викликав неабияке хвилювання в суспільстві. По суті, пропонується запровадити нові податки і збори, які стосуватимуться фізичних осіб-підприємців, юридичних осіб та громадян України.
Мова йде про законопроєкт №11416 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану».
В першу чергу, підвищені податки вдарять по гаманцях людей. А деякі з пунктів цього проєкту особливо погіршать ситуацію для середнього та малого бізнесу.
Мова йде про пункти:
• Підвищення військового збору: для фізичних осіб – до 5% від доходу.
• Для юридичних осіб (платників податку на прибуток підприємств та платників єдиного податку 3 та 4 групи) – 1% від доходу.
• Для ФОП на єдиному податку 1-ї, 2-ї, 4-ї групи – 5%.
• Для ФОП на єдиному податку 3-ї групи – 1%. Іншими словами, оподаткування доходів українських громадян тепер буде складати не 19,5%, а 23%.
• Інші податки та збори: 15% військовий збір при купівлі нового авто (окрім випадків забезпечення осіб з інвалідністю).
Багато експертів стверджує, що підвищення податків – не є ефективним і може призвести до скрутного становища більшості українців, а багато підприємців або закриються, або будуть працювати «в тіні».
Ми, як Асоціація, що представляє середній та малий паливно-енергетичний бізнес вважаємо, що підвищення податків значно погіршить ситуацію на паливному ринку. З часом це може призвести до дефіциту пального для споживачів в регіонах.
«Також в законопроєкті запропоновано запровадити щомісячний авансовий внесок з податку на прибуток для продавців пального “у розмірі 0,5 мінімальної заробітної плати, встановленою законом на 1 січня звітного (податкового) року, з розрахунку на 1 кубічний метр резервуарів для зберігання бензину та дизельного палива та скрапленого газу.
Зазвичай на одній АЗС, яка продає бензин, дизель та скраплений газ, обсяг резервуарів для зберігання пального становить 60 куб. метрів, тобто щомісяця кожна АЗС має сплатити 240 тисяч гривень (або майже 3 млн гривень на рік).
Для великих гравців паливного ринку, чиї АЗС є у великих населених пунктах та мають значні прибутки від продажу пального, подібні авансові витрати можуть бути непомітними. Але це може призвести до закриття багатьох АЗС, які здебільшого забезпечують пальним населення та бізнес у невеликих селах та селищах», — пояснює юристка Аліна Потапович, членкиня Асоціації «Паливно-енергетичного бізнесу».
Підвищення цін на паливо, яке послідує за цими змінами, призведе до підвищення цін майже на всі види продукції та послуг. Під час воєнного стану більшість українців вже потрапили у вразливе і скрутне становище. Такі зміни можуть призвести до значного погіршення соціально-економічного стану звичайних людей.
До того ж, під час блекаутів більшість підприємств користується генераторами електроенергії, живлення яких забезпечується саме паливом. Це також може призвести до втрати частини підприємств і погіршити ситуацію в оподаткуванні взагалі.
Ми слідкуватимемо за розвитком ситуації навколо нового закоропроєкту №11416 про оподаткування та збиратимемо висновки експертів і реальні кейси бізнесу з цього приводу.