
Роль ТТН у формуванні податкових накладних
ТТН (для нафтопродуктів 1-ТТН (нафтопродукт)) є документом, що підтверджує передачу та транспортування товару між продавцем та покупцем і є одним із основних доказів у разі розблокування податкових накладних. Цей документ відіграє важливу роль у системі контролю з боку податкових органів, оскільки він є одним із факторів, що підтверджує реальність здійсненої господарської операції.
Товарно-транспортна накладна повинна містити точні та коректні відомості про:
- Організацію та код ЄДРПОУ яка складає документ;
- Номер та дату ТТН;
- Дані перевізника (Найменування, код ЄДРПОУ);
- Дані про автомобіль (тип, державний номер, марка, модель, габарити);
- Дані про причіп (тип, державний номер, марка, модель, габарити) (в разі наявності);
- Відомості про водія та номер його посвідчення;
- Пункти навантаження, розвантаження та за наявності дані про переадресацію;
- Найменування вантажу, його кількість;
- Підписи обох сторін (відправника та одержувача), що підтверджують прийняття вантажу, дату та час розвантаження товару.
Недотримання цих вимог може стати причиною відмови у розблокуванні податкової накладної, оскільки податкові органи звертають особливу увагу на повноту та правильність таких документів.
Поради для успішного розблокування податкових накладних:
1. Коректне оформлення всіх реквізитів ТТН. Неповна або неправильна інформація про вантаж чи учасників операції підвищує ризик відмови у розблокуванні податкових накладних.
2. Використання електронних ТТН. Багато компаній впроваджують електронні товарно-транспортні накладні, що дозволяє автоматизувати процеси та зменшити кількість помилок при внесенні даних.
3. Регулярний моніторинг документів. Перевірка якості та правильності всіх документів перед поданням податкової накладної допоможе вчасно виявити і усунути можливі недоліки.
4. Залучення експертів з податкового обліку. За можливості, варто звертатися до спеціалістів з податкового обліку, які знають нюанси оформлення ТТН для паливно-енергетичного бізнесу.
5. Оновлення програмного забезпечення. Використання актуального ПЗ для ведення бухгалтерського та податкового обліку полегшить роботу з документами та забезпечить їх відповідність законодавчим вимогам.
Сучасний паливно-енергетичний бізнес повинен бути готовий до оперативного реагування на зміни у податковому регулюванні та вимоги щодо оформлення первинних документів. Правильне складання товарно-транспортної накладної та інших первинних документів є фундаментом для успішного розблокування податкових накладних та забезпечення стабільної фінансової діяльності компанії.
Компаніям слід приділяти увагу кожній деталі в оформленні ТТН, щоб забезпечити ефективну співпрацю з податковими органами та уникати блокування податкових накладних, що, у свою чергу, позитивно вплине на бізнес і його репутацію. У разі необхідності, звертайтеся до асоціації «Паливно-енергетичного бізнесу» за підтримкою та консультацією.
Комітет фінансових питань АПЕБ