3 квітня в Києві відбулася галузева B2B-зустріч «Стратегічна євроінтеграція: бензин із біоетанолом», яку організували провідний інформ ресурс «НафтоРинок» та Асоціація «Укрбіоетанол». Захід об’єднав імпортерів, трейдерів, національні та регіональні мережі АЗС, виробників біоетанолу і представників державних органів. Асоціація «Паливно-енергетичного бізнесу» підтримала подію, продовжуючи системну роботу над розвитком малого й середнього бізнесу галузі.

Як відомо, з 1 травня 2025 року в Україні набуде чинності норма про обов’язковий вміст не менше 5% біоетанолу в бензині (спирт рослинного походження). Втім, поки що відсутні погоджені регуляторні акти та порядки, необхідні для реалізації Закону № 3769-IX— немає технічного регламенту щодо вимог до палив моторних альтернативних, форм звітності чи методик перевірки.
Питання контролю і сертифікації
Учасники зустрічі порушили низку критично важливих питань: як і ким здійснюватиметься контроль якості, хто відповідатиме за нагляд, що робити з бензином без біоетанолу, який залишиться в обігу після 1 травня. Розроблення необхідних нормативних актів покладено на Мінекономіки, Міненерго та інші органи виконавчої влади. Бізнес очікує на прозорі й практичні рішення.
Дещо заспокоїли учасників ринку присутні на заході представники влади. Перший заступник голови Держекоінспекції Дмитро Заруба зазначив: “З 1 травня 2025 року Держекоінспекція поки не буде проводити контрольні заходи та штрафувати за торгівлю бензином без біоетанолу. Для цього потрібна затверджена форма протоколу про відповідне правопорушення, якої ще немає“.

Бензин з біоетанолом уже давно в Україні
За оцінками ринку, у 2024 році було імпортовано понад 1 мільйон тонн бензину європейського виробництва, значна частина якого вже містила біоетанол згідно стандартів ЄС. Така динаміка спостерігається щонайменше з 2022 року, коли ринок був перебудований на поставки Європи. Тож українські автомобілі давно заправляються пальним із біокомпонентами, що підтверджує готовність техніки до нових стандартів і спростовує поширені побоювання серед споживачів.
Європейська практика, перевірена часом
Досвід країн ЄС демонструє, що бензин із біоетанолом є безпечним і стабільним компонентом пального. У Німеччині, Франції, Великій Британії, Польщі та інших країнах біоетанол застосовується ще з 2011 року. Більшість сучасних авто підтримують E5 (вміст 5% біоетанолу) і навіть E10 (10%).
Попереду — технічна адаптація, логістичні зміни й нові інвестиції. Саме зараз формується основа для чесної конкуренції, якіснішого пального та сталого розвитку українських підприємств та економіки. Важливо, аби вони були зрозумілими, передбачуваними й корисними — як для ринку, так і для кожного водія.