Роками в Україні існує стійка думка: якщо пальне дороге, то воно якісніше. Цей маркетинговий міф успішно підтримується великими мережами. Асоціація «Паливно-енергетичного бізнесу» (АПЕБ) спільно з експертами розібралася, у чому насправді полягає «преміальність» пального і чому ціна вища на 8–11% (а подекуди до 20%), якщо базова якість однакова для всіх.

Міф №1: Дорожче = Якісніше? Законодавчий факт
Галузь роками жила під гаслом «Купуй дорожче, бо тільки у нас якість!». Проте АПЕБ наголошує: цей міф не відповідає дійсності з 2018 року!
Згідно з положеннями Технічного регламенту, на вітчизняних АЗС дозволяється обіг палив, які відповідають лише його вимогам, зокрема екологічному класу Євро-5. Це означає:
- Мінімальний стандарт єдиний: Якість пального, що відповідає класу Євро-5, є законодавчою нормою для кожного оператора — чи то велика національна мережа, чи регіональний дискаунтер.
- Держконтроль: Якість пального контролюється державою. Ризики реалізації «гіршого» пального мінімізовані, а порушення призводять до жорстких санкцій.
Чому ж ціна вища на 8–11%? Секрет великої маржі
Якщо базовий рівень якості гарантовано однаковий для всіх, то у чому ж має полягати «покращення», щоб ціна була вищою? Аналіз АПЕБ та експертів показав:
- Реальні дослідження не виявили критичних відмінностей: Перевірка зразків бензину А-95 у найбільших всеукраїнських мережах (WOG, OKKO, UKRNAFTA) та у серйозних регіональних гравців підтвердила відповідність зразків базовим стандартам.
- Ціна формується маркетингом та інфраструктурою: Преміальна націнка покриває витрати на дорогі маркетингові програми, потужне брендування, додаткові послуги у великих кафе та магазинах. Ви платите не за інше пальне, а за іншу інфраструктуру та бренд.
МСБ пропонує чесну ціну
Нижча ціна дискаунтерів (МСБ) – це не ознака нижчої якості, а ознака ефективної операційної моделі та нижчих маркетингових витрат.
Спроби витіснити МСБ із ринку, використовуючи наратив про «неякісне» пальне, або запроваджуючи непропорційні податкові механізми (як-от авансовий внесок), є нічим іншим, як тактикою монополізації. Її мета — позбавити споживача вибору і змусити його купувати пальне лише у великих мережах за завищеною ціною.