Ми продовжуємо слідкувати за розвитком ситуації навколо змін до закону про підвищення та запровадження нових податків і зборів (законопроєкт №11416). Законопроєкт №11416 викликав неабиякий ажіотаж та змусив урядовців шукати діалогу з бізнесом та суспільством.
Результатом пошуку компромісу став ряд правок до ініціативи. Детальніше ці зміни, які торкаються платників податків з паливно-енергетичного комплексу, розʼяснює членкиня ради з юридичних питань Асоціації «ПЕБ» Аліна Потапович.
Тож законотворці пропонують:
1) Платники податку, які здійснюють роздрібну торгівлю пальним, зобов’язані сплачувати авансові внески з податку на прибуток підприємств за кожне місце роздрібної торгівлі пальним, інформація щодо якого внесена до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального станом на перше число поточного місяця. Авансові внески та податок на прибуток підприємств визначаються пунктом 141.14 статті 141 цього Кодексу.
У зв’язку з чим, статтю 137 Податкового кодексу України (надалі також – ПКУ, Кодекс) пропонується доповнити новим пунктом 137.12, а статтю 141 цього Кодексу – пунктом 141.14 «Особливості оподаткування діяльності з роздрібної торгівлі пальним»
2) Платники податку, які здійснюють роздрібну торгівлю пальним, сплачують щомісяця, не пізніше останнього операційного (банківського) дня поточного місяця, авансовий внесок з податку на прибуток підприємств за кожне місце роздрібної торгівлі пальним, інформація щодо якого внесена до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального станом на перше число поточного місяця. (підпункт 141.14.1. пункту 141.14 статті 141 Кодексу).
3) Розміри авансового внеску з АЗС визначені підпунктом 141.14.2 пункту 141.14 статті 141 цього Кодексу та залежатимуть від того, чи реалізує АЗС алкогольні напої та тютюнові вироби.
Для АЗС, яка не реалізує алкогольні та тютюнові вироби встановлюються наступні розміри авансового внеску:
а) у розмірі 60 тисяч гривень за кожне місце, крім випадків, передбачених підпунктами «б» і «в» цього пункту;
б) для місця роздрібної торгівлі пальним, на якому здійснюється реалізація виключно скрапленого газу – у розмірі 30 тисяч гривень за кожне місце;
в) для місця роздрібної торгівлі пальним, на якому здійснюється реалізація кількох видів пального і при цьому частка реалізації скрапленого газу у загальному обсязі реалізованого пального протягом поточного місяця становить 50 і більше відсотків – у розмірі 45 тисяч гривень за кожне місце.
Для АЗС, яка реалізує алкогольні та тютюнові вироби (незалежно від суб’єкта господарювання, якому надано ліцензію) передбачаються дещо вищі розміри авансового внеску:
а) у розмірі 80 тисяч гривень за кожне місце, крім випадків, передбачених підпунктами «б» і «в» цього пункту;
б) для місця роздрібної торгівлі пальним, на якому здійснюється реалізація виключно скрапленого газу – у розмірі 40 тисяч гривень за кожне місце;
в) для місця роздрібної торгівлі пальним, на якому здійснюється реалізація кількох видів пального і при цьому частка реалізації скрапленого газу у загальному обсязі реалізованого пального протягом поточного місяця становить 50 і більше відсотків – у розмірі 60 тисяч гривень за кожне місце.
Важливо, що авансові внески з податку на прибуток підприємств, сплачені відповідно до пункту 141.14 ПКУ, є невід’ємною частиною податку на прибуток, про що зазначено в підпункту 141.14.3. пункту 141.14 статті 141 цього Кодексу.
Залишити відповідь